Virgil van Dijk berkata Liverpool tidak pernah meragui kualiti Darwin Nunez berhubung sentuhan penyerang itu yang makin tajam kebelakangan ini.

Nunez menempuhi permulaan karier yang mengecewakan di Anfield selepas dibeli dengan yuran tinggi daripada Benfica, malah dilayangkan kad merah ketika menghadapi Crystal Palace dalam penampilan ketiganya di bawah kendalian Jurgen Klopp.

Bagaimanapun, pemain antarabangsa Uruguay itu mula mengorak langkahnya dalam kancah Liga Perdana Inggeris (EPL), dua jaringannya dalam kemenangan 3-1 ke atas Southampton kelmarin untuk jaringan kesembilan musim ini.

"Kami tidak pernah meragui kualitinya tetapi jelas sekali apabila anda mempunyai tanda harga seperti itu dan jaringan tidak mengalir seperti yang anda hajati.

"Ia situasi yang bagus (apabila dia mula mempamerkan kemampuan sebenarnya) dan saya fikir dia melakukannya dengan sangat baik," kata pertahanan itu.

"Dia mempunyai kesemua kualiti bagi seorang penyerang zaman moden. Ada sebab mengapa kami membelinya, dan dia semakin matang, dia terus bersabar, merendah diri dan beraksi.



"Ia satu pujian buatnya. Harapnya, dia boleh terus menjaringkan gol dan kekal penting untuk pasukan.

“Jelas sekali, dia sedang belajar corak permainan kami, dia belajar apa yang kami harapkan daripadanya, dia bermain sedikit di sebelah kiri tetapi juga mempunyai peranan bebas di bahagian tengah.

"Ia memerlukan masa. Ia adalah pasukan, persekitaran, negara, bahasa baru baginya.

"Jadi adalah menjadi satu kebiasaan untuk mengambil sedikit masa lagi (untuk menyesuaikan diri di sini), tetapi tiada keraguan mengenai kualitinya dan jaringannya akan menyusul."