Jose Mourinho mengakui sukar untuk mencari kelemahan Real Sociedad ketika Roma membuat persiapan untuk perlawanan pertama pusingan 16 mereka saingan Liga Europa yang 'berkualiti super'.

Jurulatih Roma, Mourinho telah memenangi Liga Europa dua kali bersama Porto dan Manchester United dan membimbing Giallorossi merangkul kejuaraan Liga Conference Europa musim lalu.

Pasukan Serie A itu menikmati satu lagi musim yang baik, menduduki tempat keempat dalam liga dan mengatasi Salzburg pada pusingan sebelumnya.

Kini, Roma menentang La Real buat kali pertama dalam pertandingan UEFA, dengan perlawanan pertama berlangsung di Stadio Olimpico Rom.

Menjelang perlawanan, Mourinho berkata mengenai lawan Roma, "Mereka adalah pasukan yang sangat baik, dan sukar untuk mencari kelemahan mereka. Mereka mempunyai jurulatih yang sangat baik, dan pasukan bermain dengan sangat baik.

“Mereka tersusun daripada segi pertahanan dan serangan, dengan pemain yang sangat bagus daripada segi teknikal.

"Mereka berada di tempat keempat [dalam LaLiga] di belakang tiga gergasi yang sentiasa berada di sana; ia benar-benar pasukan yang berkualiti, dan tidak boleh dikatakan kami bertuah dalam undian itu."