Pengarah Manchester City, Txiki Begiristain, percaya pasukannya akan berdepan laluan sukar dalam pusingan 16 Liga Juara-Juara Eropah apabila diundi menentang RB Leipzig dalam majlis undian malam tadi.

Pasukan bimbingan Pep Guardiola itu akan bertemu kelab Bundesliga berkenaan dalam pusingan kalah mati pada Februari depan selepas bertemu lawan sama sebanyak dua kali di peringkat kumpulan musim lalu.

Dalam dua pertemuan itu, City membuka kempen dengan kemenangan 6-3 di Stadium Etihad sebelum tewas 1-2 di Red Bull Arena.

Selepas dapat mengelak daripada bertemu pasukan gergasi lain seperti Paris Saint-Germain (PSG) dan AC Milan, City secara teorinya berdepan lawan paling mudah di atas kertas tetapi Begiristain berkata mereka tidak akan memandang mudah lawan itu.

"Leipzig bukannya pasukan baru dalam kejohanan ini, mereka telah melakukan tugas yang luar biasa.

"Mereka sentiasa berada di peringkat Eropah dan mereka akan bertemu kami dalam pusingan 16.

"Mereka telah berkembang sebagai sebuah kelab dan berkembang sebagai sebuah projek.

"Ia bola sepak Jerman -- amat terbuka, bermain dari kotak ke kotak, di mana kami tidak terlalu menggemarinya kerana kami lebih suka mengawal permainan. Ia akan menjadi sukar dengan gaya permainan seperti itu.

"Kami akan bertemu kawan lama -- kami pernah bertemu dengan mereka musim lalu.

"Mereka bermain dengan amat terbuka dan kami boleh pastikan yang ia akan menjadi perlawanan yang amat menarik," katanya.