Jurgen Klopp tidak sabar menanti cabaran yang menanti Liverpool dalam kumpulan Liga Juara-Juara yang 'sangat kompetitif dan sengit'.

The Reds sedang berusaha untuk beraksi dengan lebih baik dalam pertandingan kelab utama Eropah musim ini, selepas tewas 1-0 kepada Real Madrid pada perlawanan akhir musim lalu di Stade de France.

Liverpool diletakkan dalam Kumpulan A semasa undian Khamis di Istanbul, bersama Ajax, Napoli dan Rangers, yang kembali ke peringkat kumpulan selepas 12 tahun tidak beraksi.

Klopp menjangkakan 'cabaran yang tepat dan wajar' dalam peringkat kumpulan pertandingan kelab utama UEFA, walaupun dia teruja dengan saingan yang bakal tiba.


"Perkara pertama yang perlu dikatakan ialah ini adalah cabaran yang betul dan wajar," kata pengurus Liverpool itu kepada laman web rasmi kelab itu. “Semua kelab mempunyai kualiti, mereka semua mempunyai kualiti tersendiri dan saya akan katakan mereka semua mempunyai peluang.

"Perkara yang baik ialah kami juga melakukannya, jadi masuk akal untuk kami menantikan cabaran dan cuba melakukan yang terbaik.

“Kami tidak meminta apa-apa bantuan dan kami tidak diberikan apa-apa, tetapi ini bukan pertandingan di mana anda boleh mencari jalan mudah kerana standardnya sentiasa tinggi.

“Perbezaannya tahun ini ialah peringkat kumpulan akan lebih pendek daripada biasa, jadi kami perlu bersedia bukan sahaja untuk kualiti lawan, tetapi juga untuk tuntutan dan rentak yang berbeza.

"Satu-satunya kepastian sekarang ialah kesemua enam perlawanan itu akan menjadi sangat kompetitif dan benar-benar sengit. Saya teruja mengenainya. Ia adalah kumpulan bola sepak yang sesuai dan, seperti yang saya katakan, cabaran yang sesuai."