Thomas Tuchel tidak berhasrat untuk melepaskan khidmat Cesar Azpilicueta yang meminta untuk berhijrah ke Barcelona.

Azpilicueta dilaporkan telah meminta untuk meninggalkan Stamford Bridge untuk Barca, yang telah pun menandatangani Andreas Christensen selepas kontrak bersama The Blues tamat.

Telah dicadangkan bahawa perpindahan GBP55 juta untuk bek tengah Sevilla, Jules Kounde, boleh membuka jalan kepada pemain Sepanyol itu untuk berlepas ke Camp Nou.

Bagaimanapun, Tuchel berdiri teguh dan tidak mahu membiarkan Azpilicueta pergi dengan harga murah, berkata dia 'mungkin sedikit' kesal dengan usaha Barca untuk mendapatkan pemain itu.

β€œIa soalan yang sukar kerana saya tidak pasti sama ada saya mahu memberikan Azpi apa yang dia mahukan,” kata Tuchel, seperti dipetik Standard Sport.

"Pada satu ketika ia mengenai apa yang kami mahukan. Saya hanya membuat perbandingan tentang betapa kami berjuang untuk [Kalidou] Koulibaly, yang merupakan pemain pasukan kebangsaan dan kira-kira umur yang sama.

"Dia adalah pemain yang sangat penting untuk Napoli tetapi kami mempunyai pemain antarabangsa Sepanyol yang merupakan kapten di Chelsea. Saya melihat dia mungkin berada pada tahap yang sama, tetapi Barcelona tidak melihatnya pada tahap itu. Jadi saya tidak pasti sama ada saya mahu untuk memberikannya apa yang dia mahu kerana dia adalah pemain yang hebat.

"Kami tidak terlalu memikirkan tentang kelab lain. Tumpuan adalah kepada kami dan apa yang kami perlukan. Saya katakan itu kepadanya dan saya katakan kepada anda bahawa saya faham pada tahap peribadi dan kerjaya. Tetapi saya bukan sahaja dalam peranan ini untuk memberinya apa yang dia mahu. Saya seorang pengurus Chelsea yang mahu melakukan yang terbaik untuk Chelsea.

"Dia tidak menyukainya tetapi dia faham. Ia sukar untuknya kerana kelab lain sentiasa bersamanya. Pada 1 September apabila keadaan tenang, maka dia boleh kembali bermain di peringkat tertinggi."