Christophe Galtier berkata masih terlalu awal untuk mengetahui sama ada Lionel Messi akan berada di Paris Saint-Germain musim depan, tetapi memuji sikap pemenang Piala Dunia itu.

Kontrak Messi di Parc des Princes akan tamat pada penghujung musim, dengan khabar angin berkisar tentang perpindahan kembali ke Barcelona atau ke Major League Soccer.

Pemain antarabangsa Argentina itu menjaringkan 18 gol dan 17 bantuan dalam 31 perlawanan untuk PSG musim ini, tetapi berdepan kritikan atas persembahannya dalam penyingkiran pusinga 16 Liga Juara-Juara kepada Bayern Munich.

"Saya tahu bahawa Leo Messi dan lembaga pengarah telah berbincang," kata Galtier. “Pada masa ini saya kekal fokus pada pasukan dan perlawanan akan datang.

"Mengenai sama ada Leo Messi akan berada di sini musim depan atau tidak, saya telah mengatakan bahawa ia adalah mengenai keinginan. Saya tahu orang ramai membincangkannya tetapi Leo Messi gembira di bilik persalinan.

"Dia menghasilkan 18 gol dan 17 bantuan jaringan musim ini. Saya tahu terdapat beberapa kritikan mengenai perlawanan [Liga Juara-Juara] menentang Bayern Munich, tetapi dia bukan seorang sahaja.

"Dia mampu menjadi penentu, dan dia sering melakukannya musim ini. Dia antara pemain yang melakukan bantuan jaringan yang terbaik dan dia juga menjaringkan gol. Memandangkan kelakuannya di bilik persalinan setiap hari, memandangkan usianya, dia masih berlatih setiap hari dan sentiasa gembira bermain dan membuat rakan sepasukannya bermain.

"Bagi masa depannya, masih terlalu awal untuk mengetahui apa yang akan berlaku."