TORINO 2 MILAN 1

Stefano Pioli menegaskan bahawa Milan tidak terganggu dengan pertemuan penentuan Liga Juara-Juara (UCL) dengan Salzburg ketika tumbang kepada Torino.


Koffi Djidji dan Aleksey Miranchuk menjaringkan gol dalam separuh masa pertama ketika juara bertahan itu tumpas 1-2 di Turin dalam pertembungan Serie A, awal pagi tadi.

Junior Messias berusaha menyalakan kebangkitan Rossoneri selepas rehat, tetapi Milan dibayangi persembahan sendiri untuk mencabar permainan.

Milan akan berdepan Salzburg dan hanya memerlukan satu mata untuk menyertai Chelsea dalam kelayakan Kumpulan E, tetapi pengurus Milan itu menegaskan perkara berkenaan tidak bermain di fikiran mereka.

"Kami patut melakukan yang lebih baik lagi daripada segi hantaran, di bahagian pertahanan dan serangan. Ia bukanlah malam yang terbaik," katanya dalam sidang media selepas perlawanan.

“Untuk mempersiapkan diri dengan baik bagi menghadapi UCL, kami perlu berusaha lebih keras lagi pada malam ini, kami belum memikirkan soal perlawanan berikutnya.




"Kami boleh beraksi dengan lebih baik lagi. Ia adalah satu permainan yang sukar dan fizikal, tetapi kami perlu bergerak lebih baik tanpa bola.

"Kami perlu pergi mencari peluang dan anda memanfaatkannya. Pihak lawan berjaya melakukannya menerusi dua gol dalam beberapa minit.

"Kami turun dengan sikap berbeza dalam separuh masa kedua, tetapi kami gagal menemui jaringan dengan segera.

"Perlawanan ini berlangsung berlandaskan pilihan Torino."