TERENGGANU 1 SELANGOR 0
(Selangor mara dengan agregat 3-2)


Selangor menafikan hasrat kebangkitan Terengganu dalam perebutan tiket perlawanan akhir Piala Malaysia biarpun tumpas dalam pertemuan timbal balik separuh akhir di Sultan Mizan Zainal Abidin, sebentar tadi.

Walaupun tewas dengan ledakan tunggal Kipre Tchetche pada minit ke-36, Gergasi Merah kental mempertahankan bekalan 3-1 minggu lalu biarpun kehilangan pertahanan import, Yazan Al-Arab, di penghujung permainan.

Skuad Peteh yang turun tanpa penyerang utama, Kpah Sherman, akibat penggantungan pula tidak menghalang kerancakan jentera serangan pelawat untuk merobek gawang lawan sebaik wisel pertama ditiupkan.




Tchetche selaku ketua pasukan turut terlepas satu lagi peluang menarik dalam babak kedua tetapi dia terlebih dahulu didapati ofsaid dalam keadaan kelam kabut di dalam kotak penalti.

Kelincahan penggempur kelahiran Ivory Coast tersebut terbukti apabila berhasil menjerat pertahanan import juara 33 kali itu, Yazan, yang menarik jersinya dalam satu serangan balas.

Selangor turut berdepan debaran hebat dalam masa kecederaan. Selepas beberapa kali bertindak berani mematahkan serangan lawan, Khairul Azhan Khalid kemudian terbaring akibat pelanggaran dengan Tchetche.

Mujur penjaga gol itu memberi isyarat bahawa dia masih mampu meneruskan permainan, sekali gus membawa Gergasi Merah ke babak final bertemu Johor Darul Ta'zim (JDT) di Stadium Nasional Bukit Jalil, Sabtu ini.