Mohamed Salah mengetepikan pergelutannya baru-baru ini bersama Liverpool awal pagi tadi selepas menjaringkan dua gol untuk Mesir dalam kemenangan 3-0 mereka ke atas Niger.

Pemain berusia 30 tahun itu menjaringkan gol pada setiap separuh masa untuk membawanya ke 49 gol antarabangsa selepas hanya 86 perlawanan.

Gol pembukaannya adalah Salah cukup menarik, pemain sayap itu mengawal bola di sebelah kiri, melepasi pemain pertahanan dan merembat bola ke sudut jauh dari jarak dekat. Dia kemudian menambah jaringan menerusi sepakan penalti pada separuh masa kedua.

Ia akan menjadi satu kepulangan yang dialu-alukan untuk Salah selepas permulaan musim yang sukar.

Walaupun dua gol dalam enam perlawanan liga bukanlah satu bencana, ia adalah pulangan yang mengecewakan untuk Salah memandangkan prestasi menakjubkan yang ditunjukkannya di Liverpool pada musim-musim kebelakangan ini, dan prestasi The Reds telah terjejas dengan sewajarnya.

Mereka kini menduduki tempat kelapan Liga Perdana Inggeris (English Premier League) selepas enam perlawanan, dengan masalah kecederaan menghimpit pasukan itu.

Dengan ketiadan Sadio Mane yang berhijrah ke Bayern Munich, penyokong berharap Salah dapat mengembalikan prestasi antarabangsanya ke dalam bola sepak kelab apabila pasukan Jurgen Klopp menentang Chelsea.

Sebelum itu, Salah akan mempunyai peluang sekali lagi untuk mencatatkan rekod gol Mesir apabila pasukannya menentang Liberia pada Selasa.