Pertahanan Chelsea, Trevoh Chalobah, tidak henti-henti dikaitkan dengan perpindahan pinjaman pada musim panas, tetapi dia akhirnya memutuskan untuk kekal selepas lembaga pengarah dan kemudian pengurus, Thomas Tuchel berjaya memujuknya bahawa dia adalah sebahagian daripada rancangan kelab musim ini.

Bagaimanapun Chalobah telah membintangi hanya satu perlawanan sejak itu, dan sementara ketua jurulatih baharu, Graham Potter, boleh memberikan lebih banyak peluang, ia tidak akan mengejutkan jika dia telah memerhatikan pilihan lain.

Menurut Corriere dello Sport, AS Roma telah memberikan tawaran sebagai salah satu pilihan buat Chalobah.

Roma gagal menandatangani bek tengah pada musim panas, dan akan cuba membawanya sebaik sahaja jendela perpindahan musim sejuk dibuka, dengan Chalobah berada dalam senarai mereka.

Chelsea tidak bersedia untuk membenarkan pemergian kekal untuk pemain berusia 23 tahun itu, tetapi mungkin bersedia untuk dipinjamkan, dan pasukan Serie A itu nampaknya menerima dengan struktur perjanjian tersebut.

Bagaimanapun, kehilangan Chalobah akan mengurangkan pemain pertahanan tengah buat The Blues, melainkan mereka menandatangani pengganti atau merancang membawa pulang Levi Colwill atau Ethan Ampadu.