Los Angeles Clippers kini berada dalam keadaan tidak selamat tetapi ketua jurulatihnya, Tyronn Lue, yakin pasukannya akan mempamerkan kemampuan sebenar dalam perlawanan ketiga siri pusingan pertama playoff NBA esok.

Jangkaan tinggi buat Kawhi Leonard dan Paul George untuk mengetuai laluan mereka di Los Angeles tetapi Clippers kini ketinggalan 2-0 di belakang Dallas Mavericks menjelang perlawanan ketiga esok susulan dua kekalahan di laman sendiri.

Pasukan pilihan keempat itu bertekad untuk menamatkan badi musim lalu, di mana mereka menyerahkan pendahuluan 3-1 sebelum tewas 3-4 kepada Denver Nuggets dalam separuh akhir dibawah bimbingan bekas jurulatih, Doc Rivers.

"Saya fikir apabila anda ketinggalan 2-0 dan akan bertandang ke arena lawan, ia menunjukkan apa yang anda perlu lakukan.

"Ketabahan kami sepanjang tahun ini, hanya kepercayaan, kekal bersama, ini akan dipamerkan esok mengenai bagaimana kemampuan sebenar kami. Jadi, saya amat teruja untuk melihatnya," katanya.

Lue menambah: "Gesaan adalah perkataan yang sesuai. Tekanan atau panik, saya tidak mempercayainya... (Clippers perlu) faham gesaannya dan memahami apa yang cuba dilakukan dan secara asasnya, semua orang berada dalam keadaan sama.

"Itulah perkara paling penting buat saya. Tetapi seperti yang saya katakan, kami perlu segera dan kami bersedia untuk melakukannya.

"Kami telah memperbaiki beberapa perkara yang kami perlu perbaiki," katanya lagi.