Real Madrid 'berada di tahap berbeza' berbanding Eintracht Frankfurt, menurut ketua jurulatih Oliver Glasner, yang bagaimanapun menuntut pasukannya mencari jalan untuk meningkatkan lagi prestasi.

Skuad Eintracht kendalian Glasner dengan selesa ditewaskan 2-0 oleh pemenang Liga Juara-Juara (UCL) dalam Piala Super awal pagi tadi.

David Alaba meletakkan Madrid di hadapan pada separuh masa pertama di Stadium Olimpik Helsinki, sebelum Karim Benzema menjaringkan gol pada pertengahan babak kedua untuk meletakkan keputusan itu di tempat tidur.

Dalam proses itu, Benzema menjadi penjaring kedua terbanyak Madrid, setelah menjaringkan 324 gol untuk Los Blancos.

Walaupun Glasner tidak percaya pasukannya memberikan persembahan pertahanan "istimewa" yang dimintanya sebelum perlawanan, dia tahu Madrid adalah pasukan yang sukar untuk ditandingi.

"Saya rasa kami bertambah baik daripada perlawanan terakhir [kekalahan 6-1 kepada Bayern Munich], tetapi anda tidak boleh memberi Madrid dua peluang," kata Glasner pada sidang akhbar.

"Pasukan melakukannya dengan baik pada kebanyakan masa. Selepas itu, ia sukar dan, pada akhirnya, Real Madrid adalah pasukan yang lebih baik dan mereka berhak untuk menang."