Timo Werner dan RB Leipzig saling melengkapi ketika mencipta musim cemerlang selama empat tahun, tetapi kelab Bundesliga itu enggan mengesahkan sama ada mereka berminat untuk menghidupkan semula hubungan berkenaan.

Pengurus Leipzig, Domenico Tedesco, dalam sidang akhbar malam tadi memberitahu bahawa idea itu sama sekali tidak manis di sebalik mereka berkemungkinan hilang khidmat Konrad Laimer yang dipantau Bayern Munich.

Menurutnya: "Timo Werner bukan pemain saya, bukan pemain kami. Dia pemain Chelsea dan saya mempunyai pendapat yang sangat jelas tentang itu.

"Ia bukan untuk diulas, dia bukan mewakili pemain yang menjadi milik kami, yang terikat kontrak dengan kami. Saya rasa ia ada kaitan dengan saling menghormati. Dan ia hanyalah satu prinsip penting yang saya tetapkan kepada diri sendiri."

Didesak sama ada dia boleh mengesahkan sebarang minat pengurusan terhadap penyerang Jerman itu, Tedesco berkata: "Tidak, saya tidak boleh (mengulas lanjut). Saya tidak boleh kerana seperti yang saya katakan, saya tetap dengan pendirian itu, dia adalah pemain Chelsea dan selebihnya diada-adakan."

Werner menjaringkan 34 gol dalam 45 perlawanan dalam musim terakhirnya di Leipzig. Begitupun di kem The Blues, dia melakar 23 gol dalam 89 penampilan setakat ini.




Leipzig bakal berdepan Bayern dalam Piala Super DFB, Ahad ini, dan Tedesco percaya juara Jerman itu secara kolektif lebih mantap menjelang musim depan berbanding 12 bulan lalu, biarpun kehilangan penyerang berbisa , Robert Lewandowski, yang berkelana ke Barcelona.

Sadio Mane, Ryan Gravenberch, Noussair Mazraoui dan Matthijs de Ligt tiba di Bayern, lantas Tedesco berkata: "Mereka lebih fleksibel daripada sebelum ini. Tetapi sudah tentu, ini adalah cerita yang berbeza kerana saya fikir Lewandowski akan dirindui. Bukan hanya dalam permainan ini tetapi secara umum kerana dia menjaringkan banyak gol buat mereka.

"Namun, Bayern telah mengukuhkan skuad dan saya fikir mereka mempunyai skuad yang lebih ampuh berbanding tahun lalu."