England mungkin berdepan satu lagi masalah kecederaan menjelang Piala Dunia Qatar selepas pertahanan Manchester City, Kyle Walker, kini diragui untuk pertandingan itu selepas menjalani pembedahan pangkal paha.

Walker merupakan pemain utama untuk Manchester City dan England dalam beberapa tahun kebelakangan ini dan pastinya pemain berpengalaman dan serba boleh yang diperlukan Gareth Southgate untuk ke Qatar musim sejuk ini.

Menurut Daily Mail, bagaimanapun, Walker kini kelihatan diragui untuk ke Piala Dunia, walaupun laporan itu menambah bahawa pemain pertahanan Manchester United, Harry Maguire, kelihatan bersedia untuk kembali beraksi dalam masa dua minggu, jadi mungkin akan kembali pada masanya.

Walaupun Maguire tidak menunjukkan prestasi terbaiknya untuk United buat sementara waktu sekarang, dia cemerlang bersama England dalam kejohanan utama, membuktikan salah satu prestasi terbaik mereka ketika mereka mara ke separuh akhir Piala Dunia 2018, dan final Euro 2020 .

Maguire pastinya akan berada dalam perancangan Southgate jika dia cukup cergas, tetapi pengurus itu mungkin lebih baik untuk mula mencari alternatif sekarang berikutan berita tentang Walker.