Kaka berminat untuk melihat rakan senegara, Neymar membuktikan dirinya sebagai 'pewaris' kepada Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo ketika dia menyokong Brazil sebagai pasukan pilihan untuk Piala Dunia.

Gergasi Amerika Selatan itu menuju ke Qatar untuk mencari mahkota pertama mereka sejak kemenangan pada 2002, ketika Kaka menjadi sebahagian daripada skuad itu, selepas 20 tahun penguasaan Eropah di pentas dunia.

Brazil dilihat sebagai pencabar utama di Qatar 2022, di samping musuh ketat Argentina, dengan Kaka menonjolkan fakta bahawa ia berkemungkinan menjadi kejohanan terakhir Messi dan Ronaldo.

Neymar, kini berusia 30 tahun, boleh mempunyai sekurang-kurangnya boleh membuat satu lagi penampilan di Piala Dunia sebelum dia menggantung but, dan Kaka berminat untuk penyerang Paris Saint-Germain itu mengikuti jejak Messi dan Ronaldo untuk mencapai tahap kemuncak prestasi.

"Masa yang berbeza dalam kalendar, suhu, kekurangan perjalanan dan sebarang kemungkinan menjadi faktor yang akan memainkan peranan. Juara yang dinobat akan berada dalam tagao terbaik pada pendapat saya," katanya kepada Gazzetta Dello Sport.


"Secara teorinya, ia akan menjadi yang penampilan terakhir untuk Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo. Saya ingin tahu untuk melihat impak mereka. Mereka akan cuba membuktikan bahawa mereka masih mampu beraksi di tahap terbaik.

"Saya ingin Neymar menjadi pewaris mereka dalam kesempatan ini dengan mengambil kira bakatnya, ditambah dengan kualiti serta pengalamannya sebagai seorang pemain."



Kaka juga menjelaskan mengapa dia yakin Brazil mampu bergelar juara, sambil menambah Serbia mampu menghadirkan kejutan.

"Brazil adalah pilihan kerana mereka telah lama berusaha untuk ke tahap ini. Pilihan tepat melantik Tite, dan kumpulan itu mempunyai gabungan pemain muda dan pengalaman yang betul," tambahnya.

"Pesaing utama lain ialah Argentina dan Perancis, manakala Serbia mungkin menghadirkan kejutan."

Brazil memulakan kempen mereka menentang Serbia pada 24 November, sebelum kemudian menentang Switzerland dan Cameroon dalam saingan Kumpulan G.