Penyerang Super Eagles, Victor Osimhen, kembali menjalani latihan penuh semalam bersama Napoli FC menjelang perlawanan Liga Juara-Juara UEFA menentang juara Belanda, Ajax esok di Stadium Diego Maradona di Naples.

Osimhen yang pasangannya baru melahirkan bayi perempuan, terpaksa diketepikan sejak dia cedera dalam pertembungan hari pertama menentang Liverpool lebih sebulan lalu.

Kini, pegawai perubatan Napoli telah mengesahkan dia cergas untuk pertembungan dengan Ajax esok. Kemenangan akan membawa pasukan Itali itu ke peringkat kalah mati dengan baki dua perlawanan.

Menurut blog Itali, tuttoNapoli.net, penyerang Nigeria itu melengkapkan keseluruhan sesi bersama kumpulan dan sangat mengagumkan walaupun latihan yang melibatkan beberapa pemain lain yang cedera juga kembali ke pangkuan.

“Osimhen mempamerkan kilatan hebat dirinya yang lama dengan kebolehlihatan dalam kedua-dua keupayaan fizikal dan mental. Itu membuatkan Pengurus pasukan Luciano Spalletti sangat gembira dengan perkembangan itu,” kata tuttoNapoli.net.

Bagaimanapun penyerang itu berkemungkinan besar akan memulakan perlawanan dari bangku simpanan kerana jurulatih itu masih akan memilih skuad yang telah membuatkan pasukan Naples itu kekal dalam rekod kemenangan di Eropah dan Serie A.

“Selepas menang 4-1 di tempat lawan Cremonese pada hari Ahad, skuad pasukan utama Napoli kembali menjalani latihan di Pusat Latihan SSC Konami pada hari Isnin untuk memulakan persiapan untuk pertembungan Liga Juara-Juara dengan Ajax pada hari Rabu,” menurut kenyataan Napoli.

“Skuad itu dibahagikan kepada dua, dengan mereka yang bermula pada Ahad di Stadio Zini menjalani proses pemulihan. Ahli skuad yang lain melakukan latihan kekuatan dan latihan berasaskan penguasaan dan bermain dalam perlawanan kecil.

“Victor Osimhen sedang menjalani latihan penuh, manakala Amir Rahmani menjalani fisio sebelum ujian perubatan pada hari Selasa (hari ini),” tegas kenyataan kelab itu.

Napoli kini mengungguli carta Serie A selepas 10 perlawanan dan juga mendahului pasukan dalam Liga Juara-Juara UEFA mengatasi Liverpool dan Ajax.