Napoli melengkapkan pepindahan pemain tengah, Tanguy Ndombele, secara pinjaman daripada Tottenham bagi musim 2022-23 dengan pilihan satu kesepakatan tetap buat pemain itu.

Perancang Perancis itu menyertai Spurs daripada Lyon pada 2019, di mana dia menghabiskan separuh daripada musim lalu dengan dipinjamkan kembali ke kelab itu.

Pelaburan Spurs sebanyak £65 juta (RM338.88 juta) untuk mendatangkan Ndombele tiga tahun lalu kelihatan akan mengalami kerugian apabila Napoli dilaporkan hanya perlu mebiaya sebanya £25 juta (RM132.38 juta) jika memilih untuk mengikat pemain itu secara tetap.

Pemergian Ndombele merupakan yang keempat daripada skuad senior Spurs dalam jendela perpindahan kali ini selepas Steven Bergwijn, Giovani Lo Celso dan Joe Rodon.

Napoli, yang memulakan saingan Serie A dengan kemenangan 5-2 ke atas Hellas Verona, merombak keseluruhan skuad mereka, di mana Ndombele menjadi pemain kelapan menyertai mereka musim ini.

Neapolitan kini turut diperkuatkan oleh Kim Min-jae, Andre Zambo Anguissa, Mathias Olivera, Khvicha Kvaratskhelia, Leo Ostigard, Giovanni Simeone dan Salvatore Sirigu.