LeBron James dan Kevin Durant mengesahkan pasukan All-Star 2022 masing-masing dalam draf sebentar tadi tetapi James Harden menjadi pilihan terakhir.

James telah diundi oleh peminat sebagai ketua pasukan Persidangan Barat sementara Durant dipilih untuk mengetuai Persidangan Timur.

Draf All-Star berlangsung sebelum perlawanan hari ini dan dimuktamadkan pada hari tarikh akhir pemilihan yang mendebarkan yang menyaksikan Harden menjadi bualan hangat.

Harden telah meninggalkan Brooklyn Nets untuk menyertai Philadelphia 76ers sambil Ben Simmons, Seth Curry dan Andre Drummond menuju sebaliknya.




Menariknya, bekas rakan sepasukannya di Nets, Durant, nampaknya membuat pemilihannya kecuali Harden.

Pemain berusia 32 tahun itu akhirnya dinamakan dalam pasukan James memandangkan Durant menjadikan Rudy Gobert sebagai pilihan terakhirnya.

Walaupun menjadi ketua pasukan, Durant tidak akan mengambil bahagian dalam perlawanan All-Star bulan ini itu berikutan kecederaan lutut yang berlarutan, ini bermakna dia diberikan lima pilihan berbanding empat pemain oleh James sempena draf pertama itu.

James terlebih dahulu memilih Giannis Antetokounmpo (Milwaukee Bucks) dan pemilihan itu seakan-akan mengulangi barisan tahun lalu, cuma kali ini bintang Los Angeles Lakers tersebut memilih DeMar DeRozan berbanding Luka Doncic.

Pasukan LeBron menewaskan Pasukan Durant 170-150 pada 2021 dan James pasti mengharapkan keputusan serupa pada kali ini.


Senarai penuh All Star:

Pasukan LeBron
Pemain utama: LeBron James, Giannis Antetokounmpo, Stephen Curry, DeMar DeRozan, Nikola Jokic
Pemain simpanan: Luka Doncic, Darius Garland, Chris Paul, Jimmy Butler, Donovan Mitchell, Fred VanVleet, James Harden

Pasukan Durant
Pemain utama: Joel Embiid, Ja Morant, Jayson Tatum, Trae Young, Andrew Wiggins
Pemain simpanan: Devin Booker, Karl Anthony Towns, Zach LaVine, DeJounte Murray, Khris Middleton, LaMelo Ball, Rudy Gobert