BAYER LEVERKUSEN 1 BAYERN MUNICH 5

Julian Nagelsmann gembira dengan prestasi Bayern Munich ketika membelasah Bayer Leverkusen dalam Bundesliga malam tadi tetapi berasakan pasukannya sepatutnya boleh menjaringkan lebih gol.

Pasukan juara bertahan itu mengalami kekalahan pertama di bawah kendalian Nagelssman kepada Eintracht Frankfurt dua minggu lalu tetapi memberikan respons luar biasa di BayArena.

Robert Lewandowski dan Serge Gnabry, masing-masing menjaringkan dua gol dalam babak pertama sementara Thomas Muller turut menemui sasaran di antara dua jaringan berganda berkenaan -- yang keseluruhannya dilakukan sebelum minit ke-38.

Ia merupakan kali pertama Bayern merekodkan lima gol dalam separuh masa pertama di gelanggang lawan dalam satu perlawanan Bundesliga, sekali gus merampas kedudukan teratas daripada Borussia Dortmund.

Bayern juga menghasilkan percubaan yang terkena tiang gol daripada Leroy Sane, yang melakukan lapan percubaan sepanjang perlawanan itu -- rekod tertinggi dalam satu perlawanan Liga Jerman musim ini.

Patrik Schick memperoleh gol sagu hati buat Leverkusen dalam babak kedua tetapi Nagelsmann berasakan Bayern sepatutnya menjaringkan lebih banyak gol dalam perlawanan itu.

"Kami memiliki banyak peluang menjaringkan gol dan memiliki satu struktur yang luar biasa," katanya kepada DAZN.

"Ia kedengaran aneh apabila mendahului 5-0 tetapi kami juga mempunyai peluang untuk menjaringkan gol keenam, ketujuh dan kelapan dalam babak pertama. Kami sepatutnya menjaringkan lebih gol.

"Babak kedua kelihatan lebih tenang dan amat normal buat sudut pandang kedua-dua pasukan.

"Banyak perkara yang kami tidak dapat lakukan ketika menentang Frankfurt dapat dilakukan hari ini.

"Pada akhirnya, kami amat gembira untuk memenangi perlawanan ini," katanya.