Luka Modric telah memutuskan untuk terus mewakili Croatia selepas kapten veteran itu membantu pasukannya merangkul gangsa di Piala Dunia Qatar.

Ia menyaksikan Modric kekal di tengah-tengah bahagian tengah Croatia sehingga Euro 2024, di mana dia akan menghampiri hari lahirnya yang ke-39.

Perancang Real Madrid Modric tidak melihat jauh ke hadapan buat masa ini, tetapi yang penting dia tidak menolak untuk melanjutkan kariernya untuk negaranya sehingga ke peringkat itu.

Langkah pertama untuk Modric terarah kepada pada Pusingan Akhir Liga Negara-negara di Belanda tahun depan, dengan Croatia menyertai kejohanan empat pasukan itu bersama tuan rumah, Itali dan Sepanyol.

Teruja dengan satu lagi pingat Piala Dunia, selepas perak empat tahun lalu di Russia, Modric memberitahu beIN SPORTS, "Pingat ini sangat penting untuk kami, bagi saya, untuk Croatia sebagai pasukan kebangsaan dan sebagai sebuah negara.

“Kami mengesahkan dengan pingat ini bahawa Croatia memainkan peranan penting dalam dunia bola sepak, dan kami meninggalkan Qatar sebagai pemenang.

"Mengenai masa depan saya, saya tidak tahu sama ada saya akan berada di Euro di Jerman. Saya perlu pergi selangkah demi selangkah.

“Saya menikmati saat bersama pasukan kebangsaan, saya berasa gembira, saya masih fikir saya boleh beraksi pada tahap yang tinggi, dan saya mahu meneruskan sekurang-kurangnya sehingga Liga Negara-Negara, dan selepas itu akan ada lebih banyak masa untuk memikirkan tentang Euro.

"Tetapi buat masa ini, saya mahu berjalan selangkah demi selangkah dan berterusan sekurang-kurangnya sehingga Liga Negara-Negara, dan selepas itu kita akan lihat."