Presiden Paris Saint-Germain, Nasser Al-Khelaifi, menegaskan tiada isu antara pemain bintang Kylian Mbappe dan Neymar, membandingkan sebarang kekecewaan antara pasangan itu dengan pertengkaran adik-beradik.

Khabar angin tentang ketidakpuasan hati di Parc des Princes telah bertiup kencang sejak Paris Saint-Germain menang 5-2 menentang Montpellier pada 13 Ogos, di mana Neymar memutuskan untuk mengambil alih tugas penalti berikutan tersasar sebelum ini oleh Mbappe.

Semasa perlawanan itu, Mbappe dilaporkan kelihatan kecewa dengan berbilang rakan sepasukan, yang dikatakan telah mendidih di bilik persalinan selepas itu, hingga Sergio Ramos mengambil bahagian dan meleraikan mereka..

Tidak lama selepas itu, Neymar dilihat menyukai tweet yang mengatakan kontrak baharu Mbappe dengan gergasi Perancis itu menyebabkan dia bertindak seperti 'pemilik PSG'.


Selepas undian Liga Juara-Juara semalam -- di mana Paris Saint-Germain mendarat dalam Kumpulan H bersama Juventus, Benfica dan Maccabi Haifa -- Al-Khelaifi bertegas bahawa sebarang perpecahan yang disangka antara bintang-bintangnya telah melampaui batas.

"Tidak, tidak. Tidak ada masalah sama sekali," katanya. "Saya fikir ia benar-benar... Maksud saya, saya fikir anda yang membuat masalah terutamanya, dan media.

"Tiada masalah langsung. Maksud saya, saya boleh berdebat dengan abang, atau kakak saya, itu perkara biasa. Tetapi media, kerana ia Kylian Mbappé... mereka adalah kawan baik dan mereka adalah rakan sepasukan yang sangat baik. Dan mereka akan sentiasa menjadi rakan sepasukan yang baik."

Melalui tiga perlawanan musim Ligue 1, Paris Saint-Germain adalah satu-satunya pasukan dengan tiga kemenangan, dan telah melakukannya dengan 17 gol untuk, dan hanya tiga menentang.

"Ia satu permulaan yang baik, ia hanya permulaan," kata Al-Khelaifi. "Mereka perlu bekerja lebih keras dan ada banyak perkara yang perlu diusahakan dan diperbaiki, kerana musim ini terlalu panjang, ia baru permulaan. Kami sangat gembira dengan permulaan."