Penyerang Barcelona, Memphis Depay, mendedahkan kecewa dengan kekurangan masa beraksi di peringkat kelab musim ini.

Barcelona telah memulakan musim cemerlang, dengan hanya Rayo Vallecano dan Bayern Munich yang mampu menghalang mereka dan sepanjang enam perlawanan lain, Blaugrana telah menjaringkan 23 gol setakat ini, secara keseluruhan purata hanya di bawah tiga gol setiap perlawanan.

Di sebalik prestasi baik barisan hadapan semasa, yang dibarisi Ousmane Dembele, Robert Lewandowski dan Raphinha, ia tidak menghalang Memphis Depay daripada menjadi kecewa di bangku simpanan.

Penyerang Belanda itu telah memulakan dua perlawanan musim ini dan menentang Elche hujung minggu lalu, dia menjaringkan gol pertamanya.

Kini dalam tugas antarabangsa, Marca mengadakan temu bual dengan ESPN, di mana Memphis mengadu bahawa ia tidak mencukupi.

“Saya mempunyai dua permulaan dalam dua minggu terakhir dalam LaLiga. Ianya tidak mencukupi. Saya dikeluarkan selepas 60 minit tetapi saya mahu beraksi lagi.

"Dalam 25 minit terakhir perlawanan terdapat lebih banyak ruang dan sentiasa ada peluang untuk memanfaatkannya.”

Sesetengah orang akan mengatakan bahawa keadaan ini boleh diramalkan dan untuk kebanyakan jendela perpindahan, ia kelihatan seolah-olah Memphis akan mencari kelab baru untuk menjamin lebih banyak minit permainan.

“Kelab lain cuba melamar saya dan saya melihat pilihan saya. Saya membuat keputusan ujntuk kekal dan berjuang mendapatkan peluang saya di Barcelona.

"Musim lalu saya adalah penjaring terbanyak bersama [Pierre-Emerick] Aubameyang. Saya suka persaingan dan saya tidak lari daripadanya. Saya suka berada di Barcelona.”