Presiden Real Madrid, Florentino Perez, berpendapat Kylian Mbappe sudah pun menyesal kekal di Paris Saint-Germain.

Mbappe dijangka berpindah ke Madrid apabila kontrak PSGnya tamat pada Jun, tetapi bersetuju untuk melanjutkan tempoh tiga tahun di ibu negara Perancis itu.

Perez sebelum ini menyatakan Mbappe yang menghina juara LaLiga dan Eropah itu bukanlah watak yang sama yang ingin dibawanya ke Los Blancos.

Ketua Madrid itu, bercakap semasa pertemuan dengan peminat kelab, sekali lagi mengulas mengenai keputusan Mbappe ketika dia mengisytiharkan pemenang Piala Dunia akan berharap dia berpindah ke Los Blancos.

"Lelaki malang itu, Mbappe pasti sudah menyesal," kata Perez ketika menandatangani tandatangan selepas peminat bertanya kepadanya mengenai pemain antarabangsa Perancis itu.
Kylian Mbappe

Mbappe berada dalam prestasi cemerlang pada kempen 2021-22 apabila dia menjaringkan 28 gol liga, jumlah yang hanya diungguli oleh Robert Lewandowski dari Bayern Munich (35) di lima divisyen teratas Eropah.

Pemain berusia 23 tahun itu juga menambah 17 assist, tanpa pemain dalam liga terbesar Eropah menguruskan lebih banyak penglibatan gol secara langsung (45) – rakan sepasukan Perancis, Karim Benzema menduduki tempat kedua dengan 39.

Mbappe berharap dapat memberikan kejayaan selanjutnya untuk PSG pada musim 2022-23 ketika gergasi Perancis itu membida kejuaraan Ligue 1 kesembilan mereka dalam 11 musim terakhir.