Kylian Mbappe menegaskan dia tidak membuat komen terhadap Neymar apabila dia merujuk kepada rakan kelab Paris Saint-Germainnya perlu 'makan dengan baik dan tidur dengan nyenya'".

Mbappe adalah salah seorang wira PSG semalam apabila mereka merampas kemenangan 4-3 ke atas Lille dalam pertemuan Ligue 1 yang mendebarkan.

Neymar menambah baik gol pembukaan Mbappe dan dia sendiri menjadikan kedudukan 2-0 kepada tuan rumah di Parc des Princes dalam masa 17 minit, hanya untuk penyerang Brazil itu mengalami kecederaan buku lali yang nampaknya serius pada awal separuh masa kedua ketika Lille berjaya kembali menyamakan kedudukan sebelum mendahului menerusi rembatan hebat Jonathan Bamba.

Namun Mbappe menjaringkan gol ketiga PSG, sebelum Lionel Messi memastikan kemenangan menerusi sepakan pada masa kecederaan, menamatkan tiga kekalahan berturut-turut PSG, yang ketinggalan 1-0 dalam perlawanan pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara dengan Bayern Munich.

Mbappe menggesa rakan sepasukannya untuk menjaga tahap kecergasan dan tenaga mereka menjelang perlawanan kedua pada 8 Mac, tetapi sehari kemudian Neymar digambarkan berada di cawangan McDonald's pada malam di Paris.

Christophe Galtier mendedahkan sebelum perlawanan Ahad ini bahawa dia telah membincangkan perkara itu dengan Neymar, tetapi Mbappe bertegas bahawa komennya tidak bertujuan untuk menentang rakan penyerang superstarnya itu.

"Saya melihat orang ramai bercakap tentang Ney, tentang apa yang berlaku," kata Mbappe kepada Amazon Prime Sport. “Ia bukan [komen] terhadap Neymar.

"Dalam konteksnya, kami memerlukan segala-galanya kecuali pergaduhan. Ia benar-benar nasihat untuk semua orang.

“Kerana, seperti yang saya katakan, apabila anda mempunyai semua pemain di tahap, permainan sebenar PSG terhasil pada permulaan perlawanan, ia menjadi satu kebimbangan buat pasukan lawan.

"Saya harap Ney akan kembali tidak lama lagi kerana dia adalah pemain penting untuk kami."