Kylian Mbappe menegaskan penyingkiran Liga Juara-Juara Paris Saint-Germain kepada Bayern Munich tidak akan menjejaskan masa depannya kerana penyerang itu memberi tumpuan kepada kejuaraan Ligue 1.

Jaringan separuh masa kedua Eric Maxim Choupo-Moting dan Serge Gnabry di Allianz Arena awal pagi tadi memastikan kemenangan 2-0 untuk Bayern dan kemenangan agregat 3-0 dalam pertembungan pusingan 16.

Kekalahan menandakan penyingkiran Liga Juara-Juara kedua berturut-turut dalam pusingan kalah mati untuk PSG, yang telah berulang kali terpaksa melawan minat daripada Real Madrid untuk mengekalkan Mbappe di ibu negara Perancis.

Pemain kebangsaan Perancis itu sebelum ini menafikan cadangan bahawa mahkota Eropah akan menentukan masa depannya dan mengulangi mesej itu selepas satu lagi aksi PSG yang mengecewakan di pentas benua.

Apabila ditanya sama ada penyingkiran itu akan memberi kesan kepada masa depannya, Mbappe berkata, "Tidak, tidak, saya tenang, satu-satunya perkara yang penting bagi saya musim ini ialah memenangi kejuaraan dan kemudian kami akan melihat."


“Kami kecewa. Begitulah keadaannya, kami perlu meneruskan, cuba menjadi pemain yang lebih baik.

“Kami tidak banyak terlepas apabila melihat keadaan kedua-dua pasukan, [tetapi] mereka mempunyai pasukan yang dibentuk untuk memenangi Liga Juara-Juara.

“Pada permulaan musim, semasa sidang akhbar Liga Juara-Juara pertama, saya berkata bahawa kami akan melakukan yang terbaik dan memberikan yang maksimum.

"Kami akan mempersoalkan diri sendiri dan kembali kepada kehidupan seharian kami di Ligue 1."