Manchester United sah melantik Ralf Rangnick sebagai pengurus interim sehingga penghujung musim ini.

Selepas legenda kelab itu, Ole Gunnar Solskjaer, meninggalkan jawatan pegurus tidak lama selepas kekalahan memalukan 1-4 di tangan Watford pada 20 November lalu, The Red Devils memilih untuk mencari seorang pengurus interim bagi menamatkan musim ini sementara mereka menemui seorang calon tetap.

Rangnick, 63, meninggalkan peranannya selaku ketua bahagian sukan dan pembangunan di Lokomotiv Moscow untuk menerima tawaran di Old Trafford, yang ketika ini diisi secara sementara oleh Michael Carrick.

Bekas pemain tengah, Carrick, mengambil peranan itu selepas ketiadaan Solskjaer dan berhasil menewaskan Villarreal 2-0 dalam Liga Juara-Juara Eropah (UCL) dan mengikat pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL), Chelsea, 1-1 hujung minggu lalu.

Rangnick dijangka akan menguruskan pasukan itu sehingga penghujung musim ini sebelum beralih ke bahagian perundingan selama dua tahun.

The Red Devils kini berada di tangga kelapan EPL dengan ketinggalan lima mata di belakang kelompok empat teratas dan 12 mata dibezakan dengan Chelsea.