Ketua jurulatih Jerman, Joachim Low, 'dikecewakan' setelah tewas kepada Macedonia Utara dalam aksi kelayakan Piala Dunia.

Jerman dikejutkan di Duisburg, di mana juara dunia empat kali itu mengalami kekalahan 2-1 awal pagi tadi.

Ilkay Gundogan telah membatalkan jaringna pembukaan Goran Pandev sebelum Eljif Elmas mengembalikan kelebihan buat Macedonia Utara dengan berbaki lima minit ketika Jerman tewas dalam aksi kelayakan Piala Dunia buat pertama kali sejak September 2001.

Kekalahan itu meletakkan Jerman di tangga ketiga Kumpulan J, berkongsi mata dengan Macedonia Utara dan tiga mata di belakang pendahulu, Armenia, yang telah memenangi ketiga-tiga perlawanan setakat ini.


"Kami sangat kecewa setelah kekalahan pahit malam ini," kata Low.

"Kami mempunyai beberapa pendekatan yang baik tetapi ini adalah kemunduran yang nyata. Sebagai analisis pertama, ada beberapa alasan untuk itu. Kami kurang laju dan melakukan hantaran laju, kami banyak berlari dengan bola dan banyak kesalahan hantaran ketika bergerak ke depan Kami tidak menemui cara yang sesuai untuk menentang orang-orang Makedonia Utara yang berada dalam kedudukan yang mendalam.

"Kami juga menghadapi banyak serangan balas kerana melakukan kesalahan dan kedudukan yang buruk. Kami tidak mempunyai akses kepada lawan ketika mereka berada di dalam kotak semasa serangan balas ini.

"Kami sama-sama dikendalikan lawan ketika kedua-dua gol. Jadi kedudukan di dalam kotak adalah buruk. Tetapi kami juga kehilangan banyak peluang pada babak pertama dan tidak menghukum mereka. Kami berpeluang untuk pergi ke depan di mana ia dua lawan. satu dengan Ilkay dan Timo Werner.

"Anda mempunyai perasaan bahawa peluang yang terlepas ini mematahkan mental pasukan. Kami mencubanya tetapi kami tidak dapat bermain seperti biasanya. Kami tidak dapat memenangi perlawanan ini hari ini."