Pengarah Eksekutif Kelantan United, Wan Mohd Zul Ikman Wan Abdul Aziz, menafikan dakwaan bahawa kedudukan ketua jurulatih pasukan itu, Tomas Trucha, sedang berada dalam bahaya.

Ia susulan prestasi hambar pasukan itu setakat lima perlawanan liga musim ini, di mana mereka menduduki tangga tercorot daripada empat pasukan dengan hanya satu keputusan seri dan empat kekalahan.

Tegas Wan Mohd Zul Ikman, skuad Kijang Hijau itu masih lagi menaruh kepercayaan penuh terhadap pengendali itu dan optimis mereka mampu bangkit sekembalinya saingan tempatan hujung bulan ini.

Pihak pengurusan Kelantan United juga akan mengadakan sesi 'bedah siasat' bagi mengenal pasti masalah utama yang sedang dihadapi mereka ketika ini.

"Setakat lima perlawanan, kami baru mendapatkan satu mata tetapi saya masih tidak panik," katanya kepada Astro Arena.

"Dalam tempoh sebulan ini, saya berada di luar negara dan memang saya akan mengadakan mesyuarat dengan pihak pengurusan, termasuk ketua jurulatih, untuk mencari punca kami tidak mendapatkan mata yang diinginkan.

"Setakat ini, kami masih percaya dia mampu untuk melakukan sesuatu.

"Kepada peminat Kelantan United, berilah kami peluang untuk membuktikannya. Kita lupakan lima perlawnan pertama itu," katanya.