Lewis Hamilton mengesahkan dia sedang dalam pembikinan filem Formula Satu bersama Brad Pitt.

Dilaporkan minggu ini bahawa juara dunia F1 tujuh kali, Hamilton telah mengambil peranan penerbit dalam filem yang dibintangi oleh legenda Hollywood, Pitt, untuk Apple TV+.

Hamilton berkata dia telah menikmati peluang untuk mengusahakan projek alternatif sedemikian.

Beliau berkata semasa sidang media menjelang Grand Prix Azerbaijan: "Ia adalah projek yang sangat bagus dan kami sudah mengusahakan skrip.

"Saya banyak terlibat dalam skrip, yang menyeronokkan, dan menghabiskan masa yang baik dengan Brad, yang sangat epik... dan benar-benar daripada tanggungjawab saya dan sesuatu yang saya pikul hanyalah memastikan pelakon dan krew di latar belakang adalah pelbagai -- sesuatu yang saya nyatakan pada mulanya.

“Ia adalah sangat sukar, jika anda melihat semua filem perlumbaan, anda tidak semestinya boleh mengatakan semua filem perlumbaan yang pernah ditayangkan pada masa lalu adalah hebat dan itu adalah sesuatu yang kami mahu ubah.

"Ini benar-benar tentang menunjukkan betapa hebatnya sukan ini kepada orang yang tidak pernah menontonnya dan juga memastikan bahawa kami mengekalkan warisan sebenar dan semangat perlumbaan sebenar dalam filem dan dalam skrip, jadi itu sebahagian daripada peranan saya."