Robert Lewandowski kembali bertugas di Bayern Munich ketika pemain sasaran Barcelona itu muncul untuk ujian kecergasan pramusim semalam.

Penyerang Poland itu berharap untuk meninggalkan Bayern, selepas menjelaskan kepada kelab bahawa dia bertekad untuk berpindah sebelum kempen baharu bermula.

Ini bermakna dia mewajibkan komitmen untuk menjalani pemeriksaan fizikal di hospital Barmherzige Bruder di Munich, yang tiba selepas jam 09:00 waktu tempatan, menurut laporan.

Akhbar Bild berkata Lewandowski tiba kembali ke Jerman dari cutinya pada petang Isnin, sebelum muncul ke hospital.

Dia dikatakan telah menghabiskan masa kira-kira sejam di sana, sebelum berlepas. Ia masih belum dapat dilihat sama ada, atau bila, Lewandowski akan mengikuti lawatan hospital dengan lawatan ke tempat latihan Bayern Sabener Strasse.

Presiden Barcelona, Joan Laporta, minggu lalu berkata kelabnya telah membuat tawaran untuk Lewandowski dan sedang menunggu jawapan.

Laporan media Jerman berkata tawaran lanjut dijangka minggu ini, dengan Sky Sport Jerman berkata tawaran akhir sebanyak EURO50 juta, berserta yuran tambahan, akan diserahkan.

Lewandowski, yang berusia 34 tahun pada Ogos, menjaringkan 50 gol dalam semua pertandingan musim lalu untuk memimpin semua pemain merentasi lima liga terbaik Eropah.

Juara Bundesliga Bayern telah menandatangani Sadio Mane dari Liverpool sejak akhir musim lalu, tetapi mereka juga telah menyatakan bahawa mereka berharap untuk mengekalkan Lewandowski.