Ketua jurulatih Real Madrid, Carlo Ancelotti, memberikan amaran bahawa Karim Benzema akan beraksi lebih baik sepanjang 2023 selepas pemenang Anugerah Ballon d'Or itu menjaringkan dua gol ketika menewaskan Real Valladolid 2-0 dalam saingan LaLiga awal pagi tadi.

Benzema terlepas Piala Dunia Qatar 2022 -- di mana Perancis menamatkan saingan selaku naib juara -- gara-gara kecederaan yang dialaminya sehari sebelum kejohanan itu.

Dia kemudian mengumumkan persaraannya di peringkat antarabangsa sebaik kejohanan itu berakhir.

Pemain berusia 35 tahun itu, bagaimanapun, kelihatan sudah melupakan kekecewaan berkenaan dalam perlawanan LaLiga pertama Madrid selepas Piala Dunia dengan menyumbat masuk sepakan penalti pada minit ke-83 sebelum menggandakan jaringannya enam minit kemudian.

"Saya dapat lihat Benzema amat bermotivasi dan saya fikir anda akan dapat lihat Benzema yang berbeza pada 2023 bermula sekarang," kata Ancelotti kepada DAZN.

Sepanjang tahun ini, Benzema muncul pemain dengan penglibatan jaringan tertinggi dalam kesemua kejohanan bagi kelompok pemain LaLiga dengan 40 penglibatan secara keseluruhan.

Dia menjaringkan 44 gol daripada 46 penampilan buat Los Blancos sepanjang musim lalu tetapi terganggu dengan kecederaan musim ini, di mana dia hanya menjaringkan lapan gol daripada 13 perlawanan.