Toni Kroos "tenang" tentang masa depannya dan merancang untuk mengadakan perbincangan kontrak dengan Real Madrid tahun depan.

Perjanjian semasa bekas pemain tengah Jerman itu tamat pada penghujung musim ini dan dilaporkan dia sedang mempertimbangkan pilihannya.

Kroos telah mengharungi lapan tahun gemilang bersama Los Blancos berikutan perpindahannya dari Bayern Munich, memenangi Liga Juara-Juara empat kali, meraih tiga gelaran LaLiga dan menjulang Piala Dunia Kelab FIFA sebanyak empat kali.

Pemain berusia 32 tahun itu merancang untuk menamatkan kariernya bersama Madrid dan gembira menunggu sehingga 2023 untuk memulakan rundingan kontrak.

Dia berkata sebelum perlawanan Liga Juara-Juara esok menentang Celtic, "Saya sangat sihat daripada segi fizikal, saya berasa dalam keadaan baik dan keadaan berjalan lancar di atas padang.

"Saya gembira dan sangat tenang. Buat masa ini, saya sangat santai, saya melihat perkara yang dicetak dalam akhbar dan saya sendiri tidak tahu apa yang akan berlaku.

"Semasa rehat [untuk Piala Dunia] saya akan berfikir tentang apa yang boleh berlaku dan kemudian saya akan membuat keputusan. Saya tidak akan pergi ke mana-mana, saya akan bersara di sini, satu-satunya perkara yang saya tidak tahu ialah bilakah itu akan berlaku.

"Adalah kelakar bahawa ramai orang tahu apa yang saya fikirkan sedangkan saya tidak tahu. Tiada apa-apa yang baharu, kelab dan saya sangat tenang."

"Kami telah mengatur perbincangan tahun depan, kami tenang, hubungan dengan kelab sangat istimewa. Saya telah berada di sini selama lapan tahun dan saya telah berkata sebelum ini saya mahu menamatkan kerjaya saya di sini. Kami akan bercakap pada Januari, Februari, Mac, semuanya akan baik-baik saja, itu sudah pasti."

Kroos dilayangkan kad merah buat kali pertama dalam karier kelabnya pada peringkat akhir seri 1-1 LaLiga dengan Girona Ahad lalu, tetapi akan menentang Celtic apabila Madrid cuba memenangi Kumpulan F di Santiago Bernabeu.