Kalidou Koulibaly memberikan ucapan selamat tinggalnya buat Napoli, pada ketika dia semakin hampir untuk menyertai Chelsea, dengan berkata: "anda telah menjadi segala-galanya buat saya".

Pertahanan tengah itu menyertai Napoli daripada Genk pada 2014 dan menghabiskan lapan tahun bersama kelab Itali berkenaan, di mana dia memenangi Supercoppa Italiana 2014 dan Coppa Italia 2020.

Bagaimanapun, dia kini dijangka akan menyertai Chelsea dengan perpindahan bernilai £34 juta (RM179.33).

Pemain kebangsaan Senegal itu menulis dalam satu kiriman Instagram untuk mengucapkan selamat tinggal buat penyokong Napoli.

Dia berkata: "Kemenangan, kekalahan, kegembiraan, kekecewaan. Terlalu banyak emosi untuk dikongsi bersama: mustahil untuk merumuskannya tetapi saya menyimpan semuanya; di minda, di hati saya.

A post shared by Kalidou Koulibaly (@kkoulibaly26)


"Dua anak saya dilahirkan di Naples, Saya telah berjumpa orang yang akan sentiasa menjadi sebahagian daripada hidup saya dan mereka yang menjadikan saya dan keluarga saya berasa seperti di rumah: dari hari pertama hingga saat terakhir. Terima kasih Naples, saya telah menjadi seorang seperti hari ini.

"Terima kasih kepada kelab, presiden, jurulatih, semua rakan sepasukan dan semua orang yang saya berbesar hati untuk bekerja dengan mereka selama bertahun-tahun, Terima kasih Naples dan Neapolitans atas segala kasih sayang yang kita curahkan sesama kita.

"Kini, saya rasa perlu untuk pergi dan kembali ke sukan ini. Ia masa untuk pengembaraan baru. Terus Napoli selamanya."