Kalidou Koulibaly terdesak untuk menghalang Olivier Giroud apabila penyerang itu kembali ke Chelsea awal pagi esok, manakala pengendali Graham Potter memuji bintang AC Milan itu.

Bekas penyerang Blues Giroud akan kembali ke Stamford Bridge ketika AC Milan berkunjung ke London barat untuk perlawanan Liga Juara-Juara ketiga.

Pemain antarabangsa Perancis itu menghabiskan empat tahun di Chelsea -- menjaringkan 39 gol dalam 119 perlawanan untuk The Blues -- sebelum berhijrah menyertai AC Milan tahun lalu.

Giroud telah menikmati permulaan yang cerah untuk musim ini, menjaringkan enam gol dalam 10 penampilan terakhirnya, dan akan berusaha untuk mengingatkan peminat Chelsea tentang kemampuannya apabila AC Milan melawat Stamford Bridge.

Koulibaly bermain menentang Giroud semasa dia masih di Napoli musim lalu dan berkata dia adalah 'penyerang berbahaya' yang boleh menjaringkan gol dari mana-mana sahaja.

‘Dia pemain yang berkualiti," kata Koulibaly ketika ditanya mengenai ancaman Giroud. "Dia menunjukkannya dalam Serie A tahun lepas, dia menjaringkan banyak gol. Dia melakukan perkara yang sama di Chelsea.

"Dia penyerang berbahaya, anda perlu sentiasa menyedarinya kerana dia boleh menjaringkan gol dari mana-mana sahaja. Ia akan menjadi sukar untuk pertahanan esok tetapi kami akan bersedia. Adalah penting dia tidak menjaringkan gol dan Chelsea memenangi perlawanan ini."

Pengendali baharu Chelsea, Potter juga memuji Giroud, menggelarnya sebagai pemain yang ‘berkualiti’ dan ‘hebat’ kerana dia hanya bersedia untuk perlawanan ketiganya sebagai pengurus The Blues.

Chelsea seri 1-1 dengan Red Bull Salzburg dalam perlawanan pertama Potter sebagai pengurus dan menewaskan Crystal Palace 2-1 dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris pertamanya.