Pengendali Liverpool, Jurgen Klopp, menyifatkan ia sebagai 'malam yang sempurna' buat Darwin Nunez apabila dia turun daripada bangku simpanan pada separuh masa dan menjaringkan empat gol dalam kemenangan persahabatan 5-0 pasukannya menentang RB Leipzig semalam.

Kedudukan 1-0 tamat separuh masa pertama selepas Mohamed Salah menjaringkan gol pembukaan lapan minit perlawanan persahabatan, dengan Liverpool melakukan empat pertukaran sebelum menanduk keluar untuk 45 minit kedua, termasuk Darwin menggantikan Roberto Firmino.

Bekas penyerang Benfica itu tidak perlu menunggu lama untuk masuk ke dalam jaringan, menyempurnakan penalti menjadikan kedudukan 2-0 pada minit ke-48.

Hanya tiga minit kemudian Darwin untuk meledak gol kedua peribadi dalam perlawanan sebelum meledak hatrik apabila menyempurnakan hantaran silang Harvey Elliott, sebelum melengkapkan perlawanan dengan empat jaringan pada masa kecederaan.



Bercakap kepada media selepas kemenangan itu, Klopp berkata dia teruja melihat pasukannya bermain pada separuh masa kedua dengan pemain mereka yang hampir bernilai GBP100 juta, dan ia adalah cara terbaik untuk meredakan sebarang perbualan mengenai harga pembeliannya yang tinggi.

“Apabila kami bergelut sedikit, selalunya selepas rehat tiga minit kami bermain bola sepak semula, kemudian menarik nafas panjang dan bermain bola sepak semula,” katanya. "Saya mahu kami menjadi lebih keras dengan diri kami sendiri, meneruskan perkara itu - ia adalah pramusim.

"Saya fikir kami melakukannya pada separuh masa kedua, jelas sekali. 'Hendo' muncul, dan [James Milner] - mereka berdua meriah.

"Hendo secara tiba-tiba sebagai pemain lapan, masuk ke belakang dan kami mencipta peluang. Kemudian Mo memberikan penalti kepada Darwin dan Darwin -- kotak Pandora sudah dibuka. Itu sudah tentu malam yang sempurna untuknya.

“Kami sentiasa berfikir bahawa jika anda melabur banyak wang maka pemain tidak berasakan tekanan atau apa sahaja -- mereka semua adalah manusia biasa.

"Jika sentuhan pertama tidak sempurna maka secara tiba-tiba... generasi pemain ini membaca media sosial, yang sebenarnya tidak bijak, tetapi mereka melakukannya. Tiba-tiba anda tergesa-gesa dan perkara-perkara seperti ini.

"Itulah cara terbaik yang jelas untuk menghentikan semua perbincangan ini. Dia penyerang berbeza dengan apa yang kami ada atau apa yang kami ada, tetapi dia seorang yang sangat bagus."