Bruno Fernandes mengisytiharkan Manchester United mesti menjadikan kemenangan sebagai kebiasaan selepas kebangkitan mereka mengumpul rentak dengan kemenangan 3-1 ke atas pendahulu Liga Perdana Inggeris (English Premier League), Arsenal Ahad lalu.

Walaupun berada di bawah tekanan untuk tempoh yang lama, United memberi kekalahan pertama kepada Gunners dalam kempen selepas Marcus Rashford menyusuli gol sulung Antony dengan dua gol pada separuh masa kedua, dengan Fernandes melakukan lorongan gol pertama buat pemain antarabangsa England itu.

Sejak Fernandes membuat penampilan sulung dalam EPL pada Februari 2020, dia telah merekodkan 26 bantuan jaringan dalam pertandingan itu -- hanya pemain Manchester City, Kevin De Bruyne (29) telah melakukannya lebih banyak pada masa itu.

Sementara itu, rentetan kemenangan empat perlawanan United adalah yang paling lama mereka dalam EPL sejak April lalu (lima kemenangan) dan telah memberikan kelegaan yang dialu-alukan untuk Erik ten Hag selepas dia tewas dalam dua perlawanan pertamanya di pucuk pimpinan.

Bercakap kepada saluran media kelab, Fernandes menyeru United untuk meneruskan prestasi mereka yang lebih baik sambil mengisytiharkan: "Ia harus menjadi kebiasaan.

“Kami tahu bahawa, bermain untuk kelab ini, [menang] harus menjadi kebiasaan.

"Kami perlu berbuat demikian. Kami tahu kadang-kadang kami mendapat keputusan, kadang-kadang tidak, tetapi perjuangan dan semangat serta kebersamaan perlu sentiasa ada untuk mendapatkan tiga mata."

United bangkit dengan kemenangan walaupun menguasai penguasaan bola kurang daripada 40 peratus menentang pasukan Mikel Arteta, dan Fernandes gembira dengan ketabahan yang ditunjukkan tuan rumah.


"Saya fikir semua orang bermain dengan cukup padat," tambah kapten United.

“Kebersamaan itu ada, semangat juang dan segala-galanya, dan itulah sebabnya kami mendapat tiga mata dan itulah sebabnya kami mempunyai persembahan seperti itu.

“Kadang-kadang anda perlu mendalam, anda perlu bertahan, anda perlu mempertahankan kotak anda sendiri kerana pasukan lain mempunyai kualiti dan boleh mendatangkan masalah kepada anda.

“Jika anda melakukan seperti yang kami lakukan hari ini, anda tidak bolos banyak dan anda menjaringkan lebih banyak daripada mereka.

"Kami tahu kami boleh menjadi ancaman pada serangan balas, dan kami juga boleh bermain lebih sedikit dan kami perlu bermain lebih sedikit, kami tahu itu."

Ten Hag akan mendapat rasa pertamanya dalam persaingan Eropah bersama United apabila Red Devils menerima kunjungan Real Sociedad dalam Liga Europa awal pagi Jumaat ini, dengan kunjungan ke Crystal Palace untuk diikuti tiga hari kemudian.