Pengarah pasukan Jerman, Oliver Bierhoff, tidak memiliki sebarang isu dengan komen Karl-Heinz Rummenigge mengenai masa depan Hansi Flick, menegaskan DFB tidak akan mendekati jurulatih itu ketika bersama Bayern Munich.

Juara dunia 2014 itu masih lagi mencari jurulatih baru bagi menggantikan Joachim Low, yang bakal meninggalkan jawatannya selepas berakhirnya Euro 2020 tahun ini.

Flick, bekas pembantu Low, yang dilihat sebagai pengganti yang berpotensi menikmati karier yang berjaya sebagai pengurus Bayern.

Gergasi Bavarian itu memenangi treble musim lalu dan telah menambah kejuaraan Piala Dunia Kelab bagi 2020-21, sementara dalam landasan untuk mempertahankan gelaran Bundesliga serta Liga Juara-Juara (UCL).

Flick, yang mengubah tuah Bayern, masih berbaki kontrak sehingga 2023, namun CEO Rummenigge bakal meninggalkan pasukan hujung tahun ini.

Itu tidak akan menandakan berakhirnya masa Flick, Rummenigge menegaskan minggu lalu, dengan mengatakan, "Kami dinasihatkan untuk menyelesaikan apa yang telah kami persetujui dalam kontrak."

Tetapi ini juga tidak bertentangan dengan rancangan Jerman, kerana Bierhoff mengatakan bahawa pengendali baru itu tidak akan diburu daripada pekerjaan lain. Ralf Rangnick, yang menolak peranan di Schalke, telah dikaitkan.

"Tidak ada yang berubah untuk kami," katanya. "Kami selalu mengatakan bahawa kami tidak akan mendekati jurulatih yang sedang dalam kontrak.


"Saya menafsirkannya dengan cara [Rummenigge] ingin menyokong Hansi Flick dan dia melakukannya. Itu adalah perkara yang tepat untuk dilakukan sebagai CEO sebuah kelab."