Arsenal mengukuhkan lagi skuad mereka dalam misi merampas kejuaraan Liga Perdana Inggeris (EPL) dengan menandatangani pertahanan tengah, Jakub Kiwior, daripada kelab Serie A, Spezia.

Pendahulu liga utama Inggeris itu sebelum ini terlepas peluang menyambar sentuhan Mykhaylo Mudryk tetapi mereka bertindak membawa masuk Leandro Trossard dan Kiwior pada bulan ini.

Pemain antarabangsa Poland itu menandatangani kontrak jangka panjang di Stadium Emirates, dengan Arsenal dilaporkan telah membayar Spezia £22 juta (RM116.7j).

"Adalah sangat bagus Jakub menyertai kami," kata pengurus The Gunners, Mikel Arteta.



“Dia seorang pemain pertahanan muda serba boleh yang telah menunjukkan potensi dan kualiti yang besar bersama Spezia dalam Serie A, malah di peringkat antarabangsa bersama Poland.

"Jakub merupakan seorang pemain yang akan menawarkan kami kekuatan dan kualiti kepada unit pertahanan kami. Kami mengalu-alukan Jakub dan keluarganya ke Arsenal dan berharap dapat bekerjasama dengannya."

Kiwior masih mempunyai kontrak dua setengah tahun di Spezia selepas membuat 43 penampilan sejak tiba daripada kelab Slovakia, Zilina, pada Ogos 2021.

Bekas pemain muda Anderlecht itu juga memulakan keempat-empat perlawanan membabitkan Poland dalam Piala Dunia 2022 apabila membantu kekebalan gawang pasukannya ketika berdepan Mexico dan Arab Saudi.