MACEDONIA 1 SEPANYOL 2

Bintang Real Madrid, Isco, berada dalam penuh keyakinan selepas menamatkan musim 2016-17 dengan satu lagi aksi mengagumkan dalam kelayakan Piala Dunia Sepanyol menentang Macedonia.


Isco, yang mempunyai baki satu tahun dalam kontraknya di Santiago Bernabeu, membuat bantuan gol menarik untuk membantu Sepanyol meraih kemenangan 2-1 di Skopje, awal pagi tadi.

Pemain tengah menyerang itu memperagakan gerak kaki mempesonakan untuk menewaskan pemain pertahanan, Kire Ristevski, sebelum membuat hantaran baik untuk Diego Costa menjaringkan gol dari jarak tiga meter.

Ia menutup kempen sempurna Isco, yang mengukuhkan dirinya sebagai pemain tetap pasukan di bawah Zinedine Zidane apabila Madrid memenangi LaLiga dan Liga Juara-Juara.

"Saya menamatkan musim ini dengan baik," kata Isco kepada Teledeporte.

"Keyakinan adalah kunci untuk sesiapa sahaja. Dari awal musim ini, saya berasa sangat selesa.

"Ia mungkin (musim terbaik saya) kerana Madrid telah mencipta sejarah. Apabila keputusan pasukan berubah baik, ia merangsang perkembangan individu. Saya gembira dengan tugas yang saya lakukan dan untuk tiga mata ini.

"Saya sudah kata kami hampir (memperbaharui kontrak). Saya amat gembira di Madrid dan berharap untuk berada di sana bertahun-tahun.

"Sekarang adalah masa untuk berehat kerana musim sangat panjang."

Selain membuat bantuan gol pertama untuk Sepanyol, pemain berusia 25 tahun itu banyak terlibat dengan lima percubaan, tiga daripadanya menguji penjaga gol, Stole Dimitrievski.

Isco berasakan mana-mana pemain Sepanyol mampu mencuri perhatian apabila mereka mengalihkan tumpuan kepada aksi kelayakan penting menentang Itali pada September, di mana kedua-dua pasukan kini hanya dibezakan dengan jumlah jaringan dalam Kumpulan G.

"Saya fikir perlawanan menentang Itali akan menjadi aksi paling penting dalam kumpulan ini," katanya. "Tetapi kami bermain di laman sendiri, jadi saya berharap Bernabeu adalah kubu kuat. Menamatkan saingan di tempat pertama bergantung kepada kami.

"Saya gembira mempunyai keyakinan jurulatih (Julen Lopetegui). Saya rasa mana-mana pemain kami yang bermain boleh mencipta nama.

"Kami puas hati dengan tiga mata kerana ia apa yang kami cari."