Zlatan Ibrahimovic percaya Antonio Conte sedang dibayar oleh Tottenham untuk 'menjadi dirinya sendiri'.

Conte secara meluas dijangka dipecat dalam beberapa hari akan datang berikutan kemarahannya selepas Spurs melepaskan kelebihan dua gol dalam keputusan seri 3-3 Liga Perdana Inggeris di Southampton hujung minggu lalu.

Pengendali kelahiran Itali itu menuduh pemainnya 'mementingkan diri sendiri' dan bermain dengan 'tidak berhati perut', dengan keputusan seri itu susulan Tottenham tersingkir daripada Piala FA dan Liga Juara-Juara.

Tetapi Ibrahimovic, yang tidak pernah bermain di bawah Conte sebelum ini, telah mempertahankan jurulatih yang memenangi pelbagai gelaran itu kerana menyatakan fikirannya di khalayak ramai.

"Setiap orang bekerja dengan caranya sendiri. Seseorang cuba menjadi pelakon, berpura-pura. Seseorang menjadi dirinya sendiri, seseorang cuba menjadi sempurna," katanya kepada Sky Sports.

“Saya percaya untuk menjadi diri sendiri, dan kadangkala anda membayarnya kerana itu bukan perkara yang orang mahu dengar.

"Saya lebih suka menjadi diri saya sendiri dan menyatakan diri saya seperti yang saya fikirkan dan seperti yang saya mahu. Kita semua bekerja dengan cara kita sendiri."