Jack Grealish mengakui tidak berada di prestasi terbaik sejak menyertai Manchester City tetapi menegaskan dia menangani tekanannya dengan baik dan memiliki hubungan baik bersama Pep Guardiola.

Dia merupakan perbualan utama musim lalu sejak berhijrah dari Aston Villa dengan yuran perpindahan bernilai GBP100 juta menyertai juara Liga Perdana Inggeris (English Premier League), tetapi perhatian terhadap antarabangsa England semakin bertambah sejak itu.

Pemain berusia 27 tahun itu menjaringkan gol pertamanya musim ini dalam kemenangan 3-0 Sabtu ke atas Wolves, walaupun memenangi gelaran itu pada tahun pertamanya di Manchester, dia mengakui prestasinya perlu diperbaiki.

“Saya fikir saya menangani tekanan dengan baik, tetapi saya rasa saya boleh mula bermain dengan lebih baik,” kata Grealish pada sidang akhbar England menjelang pertemuan dengan Itali dan Jerman.

“Saya tidak bermain kdi tahap terbaik sejak berpindah ke City, tetapi saya telah menunjukkan sekilas kemampuan sebenar dalam tempoh dua bulan akan datang terutamanya, saya hanya akan cuba yang terbaik dan semoga perkara yang baik akan berlaku.”

Grealish nampaknya mengambil segala-galanya -- baik dan buruk -- dalam setiap langkahnya, yang akan terus dilakukan dalam perlawanan Liga Negara-Negara England bulan ini.

England akan tersingkir jika mereka kalah dalam perlawanan esok menentang Itali sebelum menentang musuh lama Jerman pada hari Isnin. "Ia sesuatu yang jelas kita sedar tetapi sesuatu yang kita semua terima," kata grealish.

“Saya pasti gareth southgate telah mendapat pemain tertentu yang 100 peratus untuk pergi ke Doha dan kemudian ada tempat yang masih menjadi rebutan. Kami semua berlatih seperti biasa."