Oleksandr Zinchenko menggesa Arsenal untuk meletakkan sasaran lebih tinggi berbanding kedudukan empat teratas dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) musim ini sambil berkata penyokong The Gunners layak untuk menyaksikan mereka mencabar pasukan juara bertahan, Manchester City.

Arsenal kini mendahului City dengan dua mata di tangga teratas EPL selepas meraih kemenangan 1-0 ke atas Chelsea hujung minggu lalu -- kemenangan ketiga berturut-turut mereka ke atas enam pasukan utama EPL.

Zinchenko telah memenangi empat gelaran EPL bersama City sebelum memilih untuk menyertai Arsenal pada Julai lalu dan dia kini mahu The Gunners memupuk mentaliti untuk bergelar juara.

"Ia bermula di bilik persalinan dan juga di atas padang," katanya selepas meraih kemenangan di Stamford Bridge.

"Kami mencuba untuk mendorong sesama sendiri, kami cuba untuk saling membantu. Saya fikir ini adalah cara yang tepat untuk melakukannya.

"Kami mempunyai impian, kami percaya kami mampu meraih sesuatu musim ini. Ayuh lihat apa yang akan berlaku.

"Saya dapat rasakan bahawa pasukan kami ada sesuatu yang istimewa. Bermula dari Staff dan kemudian semua yang terlibat di padang latihan, penyokong kami, kami percaya dengan diri kami dalam setiap perlawanan.

"Saya sentiasa mendengar Arsenal hanya pasukan empat teratas. Saya mahu katakan yang saya benar-benar mahu membunuh dan menghapuskan tanggapan itu.

"Kami perlu melihat lebih jauh dan saya fikir pasukan ini, dengan orang di sini, dengan penyokong kami, mereka semua adalah pasukan yang hebat tetapi kita tidak tahu apa yang akan berlaku dalam bola sepak. Kami perlu melaluinya dari satu langkah ke satu langkah dalam setiap perlawanan," katanya.