Raphael Varane percaya segalanya mungkin buat Manchester United, yang kini sedang menghidupkan peluang untuk menjuarai Liga Perdana Inggeris (EPL) selepas menewaskan seteru setempat, Manchester City, pada hujung minggu lalu.

City memenangi empat gelaran EPL sepanjang lima musim lalu manakala United pula ketandusan gelaran berkenaan sejak persaraan pengurus legenda, Alex Ferguson -- kali terakhir mereka memenangi trofi kejohanan kompetitif adalah ketika di bawah bimbingan Jose Mourinho pada 2017.

Bagaimanapun, ketibaan Erik ten Hag di Old Trafford telah menerbitkan harapan baru buat The Red Devils untuk kembali ke era terbaik mereka menjelang separuh kedua musim ini, di mana mereka muncul satu-satunya pasukan Inggeris yang masih bersaing untuk merebut empat gelaran semusim.

Kemenangan 2-1 di Old Trafford itu juga menyaksikan United kini hanya ketinggalan satu mata di belakang City dan dibezakan sembilan mata dengan pendahulu liga, Arsenal, selepas merakamkan lima kemenangan berturut-turut dalam saingan liga, sekali gus menghidupkan peluang untuk menamatkan kemarau kejuaraan EPL sejak musim 2012-13.

Satu-satunya kekalahan Arsenal dalam liga musim ini adalah ketika tewas kepada United di Old Trafford dan menjelang pertemuan semula kedua-dua pasukan itu di Stadium Emirates awal pagi Isnin ini, Varane tidak menolak United akan berusaha untuk memenangi gelaran EPL.

"Segalanya mungkin," kata Varane, yang memenangi tiga gelaran LaLiga bersama bekas kelabnya, Real Madrid.

"Kami hanya perlu melaluinya dari satu perlawanan ke satu perlawanan.

"Ia satu perjalanan yang masih panjang dan amat sukar. Keamatan dalam setiap perlawanan amat luar biasa, dengan usaha fizikal yang diperlukan.

"Ia keamatan yang sama seperti perlawanan besar Liga Juara-Juara bagi setiap perlawanan. Rentaknya amat tinggi.

"Kesemua pemain sudah amat bersedia secara fizikal. Kami sedar betapa sukarnya ia tetapi kami amat kukuh, kami amat kuat. Kami hanya perlu menggunakan kualiti yang pemain kami ada ketika memiliki bola," katanya.

Sebelum bertemu Arsenal bimbingan Mikel Arteta, United terlebih dahulu akan berkunjung ke Selhurst Park bagi perlawanan menentang Crystal Palace awal pagi Khamis ini.