PSG 5 MONTPELLIER 2

Neymar menjaringkan dua gol untuk Paris Saint-Germain (PSG) merekodkan dua kemenangan daripada dua perlawanan Ligue 1 musim ini dengan membelasah Montpellier 5-2 di Parc des Princes awal pagi tadi.

Pasukan juara bertahan itu memulakan kempen baru dengan kemenangan 5-0 ke atas Clermont hujung minggu lalu, yang turut merupakan perlawanan liga pertama di bawah bimbingan Christophe Galtier, dan mereka meneruskannya dengan kemenangan kesembilan ke atas Montpellier daripada 10 perlawanan terakhir walaupun Kylian Mbappe gagal menyempurnakan sepakan penalti pada pertengahan babak pertama.

Pemain kebangsaan Perancis itu kemudian menebus kesilapannya apabila lintangan yang dilakukannya memaksa Falaye Sacko terjaring gol ke gawang sendiri sebelum Neymar menggandakan kelebihan tuan rumah dengan sepakan penalti kedua pasukan itu.

Neymar dan Mbappe, masing-masing kemudian menjaringkan satu lagi gol yang mengapit jaringan Wahbi Khazri buat pelawat sebelum pemain baru, Renato Sanches, turut menemui sasaran pada lewat permainan dan Enzo Tchato Mbiayi menjaringkan satu lagi gol sagu hati buat Montpellier.