Frank Lampard sekali lagi mengecam pemain Chelsea yang gagal menghadirkan prestasi terbaik susulan kekalahan mereka kepada Manchester United, menegaskan bahawa taktik 'tidak penting' tanpa kualiti permainan.

Menjelang kekalahan di Old Trafford, skuad kendalian Lampard sudah pun dijamin untuk menamatkan saingan di bahagian bawah Liga Perdana Inggeris buat kali pertama dalam tempoh 27 tahun -- dan rekod kelab mereka kekalahan ke-16 dalam musim 38 perlawanan menyebabkan mereka terus menderita.

Gol separuh masa pertama daripada Casemiro dan Anthony Martial, selepas pelawat mensia-siakan beberapa peluang keemasan mereka sendiri, meletakkan United dalam kawalan, dengan barisan pemain Erik ten Hag berjaya memastikan tiga mata di laman sendiri.

Menyampaikan penilaian suramnya selepas perlawanan, Lampard sekali lagi mempersoalkan kerja skuadnya di padang latihan dan mengakui kelab memerlukan dibina semula.

"Ia adalah perkara yang mudah untuk dikatakan tetapi mana-mana pasukan yang menang dalam Liga Perdana Inggeris mempunyai mereka [standard] sebagai asas, kerana tanpa perkara itu taktikal tidak penting," kata Lampard kepada Sky Sports.

"Latihan dengan baik setiap hari, cuba memperbaiki kelemahan, bermain sebagai satu unit kolektif yang sebenar.

“Ia bukan sekadar menuding jari kepada pemain kerana semestinya pemain telah memberikan segalanya di atas padang.

“Saya cukup bernasib baik untuk menjadi pemain di sini selama bertahun-tahun dan anda boleh melihat kumpulan dan pemain lawan dan tahu mereka mencapai tahap yang terbaik dan segala-galanya ada untuk bergantung antara satu sama lain.

"Ia adalah tahun yang mengecewakan untuk kelab, dan banyak kelab mengalami tahun-tahun ini apabila kami telah mencapai kejayaan besar selama 20 tahun yang lalu atau apa sahaja, tetapi yang penting ialah anda mengetahui bagaimana untuk bertambah baik.

"Pasukan memerlukan pembentukan semula, kelab akan mengharungi musim panas lebih baik, dan sebagai pemain Chelsea di mana kami mahu, segala-galanya perlu diperbaiki untuk mencapai tahap yang terbaik."