FULHAM 0 CHELSEA 1

Pengurus Chelsea, Thomas Tuchel, berharap dapat mengalu-alukan lebih ramai muka baru ke Stamford Bridge sebelum tamat jendela perpindahan sambil mengesahkan Marcos Alonso sedang menuju ke Barcelona.


Sepakan penalti dalam masa kecederaan separuh masa pertama yang disempurnakan oleh Jorginho sudah cukup untuk Chelsea memulakan kempen Liga Perdana Inggeris (EPL) 2022-23 dengan kemenangan tipis ke atas Everton, awal pagi tadi, bagi menamatkan rentetan empat kekalahan berturut-turut The Blues di Goodison Park.

Tonggak baru, Kalidou Koulibaly dan Raheem Sterling, dipertaruhkan dalam kesebelasan utama dan dua kali hampir merobek gawang lawan, manakala Marc Cucurella turut membuat kemunculan dari bangku simpanan.

Selepas berbelanja besar ke atas trio itu, Chelsea juga telah dikaitkan dengan perpindahan memancing Leicester City, Wesley Fofana dan bintang Barcelona, ​​Frenkie de Jong.

Selepas kelab London itu memenangi perlawanan pembukaan Liga Perdana Inggeris (EPL) untuk musim ketiga berturut-turut di sebalik gagal mempamerkan prestasi cemerlang, Tuchel menegaskan lebih ramai rekrut diperlukan.




"Ya, jika kami patut tambah, kami akan menambah," katanya kepada Sky Sports.

“Mungkin pemain tengah bukan sebagai pilihan pertama tetapi kami terbuka untuk segala-galanya dan saya fikir kami boleh menggunakan tenaga baharu, kaki segar dan maklumat baru untuk membawa kami ke tahap yang seterusnya.

"Jika tidak, maka kami akan mendorong pasukan ini tetapi saya fikir kami boleh menggunakan lebih banyak input dan lebih banyak kualiti.

"Kami akan melakukannya tetapi kami tidak akan memberitahu anda (menawarkan maklumat lanjut) lagi!"