Casemiro ialah pemain Brazil terbaru yang menyokong pengendali Real Madridnya, Carlo Ancelotti untuk memegang jawatan ketua jurulatih Selecao.

Brazil masih belum melantik pengganti Tite, yang perkhidmatannya selama enam tahun berakhir selepas juara dunia lima kali itu tersingkir pada peringkat suku akhir Piala Dunia 2022 oleh Croatia.

Ramon Menezes, yang membimbing Brazil Skuad B20 ke Kejohanan B20 Amerika Selatan pada Februari, telah mengambil alih secara sementara untuk perlawanan persahabatan menentang Maghribi malam ini.

Jurulatih yang paling banyak dikaitkan dengan peranan sepenuh masa ialah Ancelotti.

Beberapa pemain Brazil secara terbuka meluluskan potensi pencalonannya dan Casemiro turut senada walaupun bekas pemain Madrid itu mengingatkan rakan sepasukannya tentang keperluan untuk menghormati Ancelotti.

"Pertama sekali, apa yang kami pemain ingin miliki ialah jurulatih yang berkebolehan dengan pemain yang hebat," kata Casemiro.

"Kami mempunyai 30, 40, 50 pemain tahap luar biasa. Anda boleh membuat tiga, empat pasukan yang boleh bersaing dengan mana-mana pasukan lain di dunia.

"Bagi Ancelotti, dia adalah jurulatih yang saya sudah kenali, saya sangat mengenalinya. Dia adalah kawan saya, dia adalah seseorang yang saya kagumi dalam bola sepak dan ia adalah satu keseronokan untuk bekerja dengannya.

"Tetapi ada juga sisi lain dalam hal ini; Ancelotti mempunyai kelab, iaitu Real Madrid. Kami perlu menghormati kelab dan Ancelotti."

Dia menambah, "Ancelotti sudah memenangi segala-galanya dalam kariernya. Dia seorang jurulatih yang mempunyai banyak pengalaman dan, tanpa ragu-ragu Ancelotti adalah jurulatih yang hebat."