Carlo Ancelotti mempunyai 'keinginan seorang kanak-kanak' untuk terus memenangi trofi, menurut pemain tengah Real Madrid, Casemiro.

Los Blancos menyusuli kejayaan Liga Juara-Juara (UCL) musim lalu dengan menewaskan pemenang Liga Europa (UEL) Eintracht Frankfurt 2-0 dalam Piala Super awal pagi tadi.

David Alaba meletakkan Madrid di hadapan sebelum Karim Benzema menduduki tempat kedua dalam carta penjaring gol sepanjang masa kelab itu dengan penamat separuh masa kedua mengatasi Kevin Trapp.

Usaha Benzema membawanya kepada 324 gol dalam semua pertandingan untuk Madrid, meletakkannya satu gol di hadapan penyerang legenda Sepanyol, Raul dan hanya mengekori Cristiano Ronaldo (450).

Kejayaan di Helsinki menjadikan Ancelotti jurulatih pertama memenangi Piala Super sebanyak empat kali, dan Casemiro tidak menyangka pengendali kelahiran Itali itu memiliki perancangan untuk berhenti mengumpul trofi dalam masa terdekat.


“Saya sudah bercakap banyak kali mengenai Carlo Ancelotti, dia seorang legenda bola sepak,” Casemiro, yang dinamakan sebagai pemain terbaik perlawanan selepas penampilan dominan di bahagian tengah, memberitahu sidang media.

"Saya bercakap dengan hati saya apabila saya menyatakan betapa saya mengaguminya. Saya rasa dia sudah 63 tahun sekarang, tetapi dia masih mahu menang.

"Dia mempunyai keinginan seorang kanak-kanak untuk terus menang, jadi itu bagus untuk kami. Dengan kekayaan pengalaman yang dia ada, dia boleh membawa begitu banyak. Dia telah membantu kami memenangi banyak trofi.

"Dia berhak mendapatnya; dia seorang jurulatih yang hebat dan seorang yang sangat hebat. Apabila ada pertukaran jurulatih, adalah penting untuk mempunyai keinginan untuk menang, dan kami pastinya pernah melakukannya dengan Carlo Ancelotti."