Keinginan tinggi Erik ten Hag untuk kejayaan mengejutkan serta mengagumkan pemain tengah Manchester United, Casemiro.

Pemain kebangsaan Brazil itu berpindah ke United dari Real Madrid sebagai sebahagian daripada perbelanjaan Ten Hag menuju ke Old Trafford pada musim pertamanya, menyertai rakan senegaranya, Antony dalam perpindahan ke England.

Casemiro telah memberikan impak di United, dan perkara yang sama juga berlaku untuk pemain berusia 30 tahun itu apabila ia berkaitan dengan bekas jurulatih Ajax itu.

Sebagai tonggak utama di bahagian tengah Madrid selama sedekad yang lalu, Casemiro telah memenangi Liga Juara-Juara lima kali dan LaLiga sebanyak tiga kali, tetapi mengakui dia terkejut dengan keinginan tinggi Ten Hag untuk mendapatkan kemenangan.

“Selepas berada dalam bola sepak untuk beberapa lama walaupun saya baru berusia 30 tahun, obsesinya untuk menang adalah yang paling mengejutkan saya,” katanya dalam sidang media menjelang pertembungan Liga Europa menentang Real Sociedad, awal pagi esok.

"Saya fikir dia mempunyai banyak kualiti yang bagus, kita semua tahu ia adalah satu proses dan kami berkembang bersama. Kami mahu menang dan dia bersungguh-sungguh untuk mengajar kami dan menjadikan kami lebih baik.

"Obsesi untuk menang adalah sesuatu yang saya hanya lihat jarang dimiliki mana-mana pengurus."


Ten Hag juga positif tentang impak Casemiro yang semakin meningkat di United.

“Dia memberitahu saya dia memerlukan cabaran baharu kerana di Real Madrid dia telah memenangi segala-galanya,” katanya.

"Dia seoranga pemain berpengaruh di Real Madrid dan mereka tidak mahu dia pergi tetapi dia mempunyai perasaan 'Saya perlu pergi ke kelab lain, liga lain untuk membuktikan diri saya dan itu menunjukkan kemampuannya. Saya sangat suka dengan keinginan itu.

"Sejak hari pertama dia tampil dengan sikap itu dalam setiap latihan, setiap perlawanan dan saya sangat menyukainya. Dia akan menjadi lebih penting kepada pasukan kami."