Prestasi buruk yang sedang dilalui Trent Alexander-Arnold sudah tidak boleh ditanggung Liverpool dan Jamie Carragher menyarankan bekas kelabnya itu untuk mencari bek kanan baru.

Alexander-Arnold sekali lagi melewati malam sukar berdepan bintang Real Madrid, Vinicius Junior, ketika Liverpool tewas 0-1 dalam perlawanan kedua pusingan 16 Liga Juara-Juara Eropah (UCL) di Santiago Bernabeu awal pagi tadi.

Prestasi seperti itu sudah menjadi norma buat pemain berkenaan sepanjang musim ini, di mana pemain lawan kelihatan jelas lebih berbakat sewaktu berdepan dengannya.

Selepas mencipta nama selaku antara pertahanan sayap terbaik di dunia musim lalu, terdapat kebimbangan mengenai prestasi semasa Alaxender-Arnold.

Legenda di Anfield, Carragher, sewaktu memegang peranan sebagai pemerhat bola sepak CBS Sports, berkata: "Ia amat-amat membimbangkan -- bukan hanya kepada Liverpool sebagai satu pasukan, juga buat dirinya sendiri.

"Ia tidak boleh diteruskan, apa yang berlaku kepadanya musim lalu dan berapa banyak kekurangannya sewaktu bertahan ketika ini."

Carragher menambah kehadiran seorang bek kanan baru dapat memberikan saingan atau menggantikan Alexander-Arnold dan seterusnya menyelesaikan masalah itu.

"Masalah utama yang mereka hadapi di posisi itu adalah mereka tidak memiliki pesaing sebenar buat Alexander-Arnold.

"Salah satu sebabnya adalah kerana dia terlalu bagus sebelum ini. Anda akan berfikir: kenapa perlu beli pemain baru? Berapa banyak yang anda perlu keluarkan untuk seorang yang tidak akan bermain setiap minggu?

"Tetapi saya fikir Liverpool pada ketika ini perlu mencari dan membeli bek kanan baru. Ia terpulang kepada Jurgen Klopp untuk menentukan sebarapa bagus pertahanan baru itu dan berapa kosnya tetapi pemain itu memerlukan seorang pesaing yang serius.

"Dia kini sudah bermain di tahap tertinggi selama lima tahun, setiap minggu tanpa rehat," katanya.